http://www.kathimerini.gr/806564/article/oikonomia/epixeirhseis/rebranding-sth-doyleia-toy-patera Rebranding στη δουλειά του πατέραSur Mesure: μισό αιώνα πουκαμισάδεςΗ ιστορία της οικογενειακής επιχείρησης πηγαίνει πίσω στο 1964, όταν ο Δημήτρης Πρέντζας άνοιξε μαζί με τη σύζυγό του το πρώτο τους κατάστημα, όπου έραβαν πουκάμισα κατά παραγγελία, στην οδό Θεμιστοκλέους στο κέντρο της Αθήνας. Τα χρόνια όμως πέρασαν και η κρίση των ημερών βρήκε την επιχείρηση -που στο μεταξύ είχε μεταφερθεί στην οδό Ασκληπιού- στα όρια της επιβίωσης. Εκείνη την εποχή γεννήθηκε η ιδέα της Sur Mesure στον γιο τους Κωνσταντίνο, που μαζί με την αδελφή του (και σημερινή συνεργάτιδά του) Αθηνά, μεγάλωσαν μέσα στα πατρόν και τα υφάσματα. Με σπουδές σχετικές με το μάρκετινγκ και έχοντας περάσει από τις πωλήσεις άλλων εταιρειών ένδυσης, ο Κωνσταντίνος απέκτησε εμπειρία, έμαθε να «διαβάζει» την αγορά, αλλά, το σημαντικότερο, βρήκε τον τρόπο να επαναπροσεγγίσει τους χαμένους πελάτες της δικής τους επιχείρησης. Και να κερδίσει νέους. «Οταν κάποια στιγμή πριν από τρία χρόνια διαπίστωσα ότι άρχισε να εμφανίζεται μια τάση επιστροφής στο παρελθόν, σκέφτηκα ότι ήταν ευκαιρία να γυρίσουμε εκεί απ’ όπου είχε ξεκινήσει ο πατέρας μου: στο πουκάμισο με ειδική παραγγελία, στο οποίο -αν μη τι άλλο- έχουμε τεχνογνωσία».
Πρόκειται για μια τέχνη που σιγά-σιγά χάνεται στην Ελλάδα. «Την κατέχουν λίγοι και αυτοί είναι πολύ μεγάλης ηλικίας», λέει ο Κωνσταντίνος, που έχει αναλάβει πλέον τη διεύθυνση της επιχείρησης και παράλληλα διδάσκεται από τον πατέρα του να παίρνει μέτρα, να κόβει και να φτιάχνει πατρόν.
«Δημιουργούμε πατρόν για κάθε πελάτη ξεχωριστά, το οποίο αρχειοθετούμε αλφαβητικά, οπότε ένα τηλεφώνημα αρκεί για να του φτιάξουμε το επόμενο πουκάμισο», εξηγεί ο Κωνσταντίνος. «Προσπαθούμε, επίσης, να φτιάχνουμε μοναδικά κομμάτια και -το σημαντικότερο- να τα προσφέρουμε σε καλή τιμή», προσθέτει. Πράγματι, ανάλογα με το ύφασμα που θα επιλέξει κανείς, μπορεί να αποκτήσει το δικό του πουκάμισο από 55 ευρώ.
Εκτός από το rebranding της επιχείρησης, πάντως, στα σχέδια του Κωνσταντίνου είναι να προχωρήσει σε συνεργασίες με άλλους Ελληνες σχεδιαστές, αλλά και στη διεύρυνση των δραστηριοτήτων της εταιρείας. Μέχρι στιγμής έχει περάσει και στη δημιουργία κοστουμιών, κυρίως γαμπριάτικων, ενώ συνεργάζεται με τον σχεδιαστή νυφικών Αχιλλέα Τακτικό -παρουσιάζοντας από κοινού ένα ολοκληρωμένο προϊόν. Επίσης, σκέφτεται μελλοντικά να προσφέρει τις υπηρεσίες του μέσω Ιντερνετ, ώστε να ανοίξει η αγορά εκτός Αθήνας και -γιατί όχι;- εκτός Ελλάδος. |